Min underbara Springare....

Efter att ha handlade lite saker och gått runt på julmarknade
samt träffade Blå och lunchade med henne begav jag mig till
stallet sen.

Fick plocka in Mercy som gick mycket bra idag från hagen,
och göra iordning honom för en ridrus i skymningen.
Det han fick på sig var:
 - Boots
 - Beiga Lindor
 - Gelpad
 - Dressyrsadel
 - Allround Schabrak
 - Benreflexer
 - Reflex i form av skritttäcke
 - Träns.

Allt kom på och vi kunde bege oss ut på en ridtur.
Efter som han har vilat i två dagar kunde jag tänka mig att han
var pigg, la inte märka av detta i början av ridturen. Efter att ha
kommit en bit på "Basic" rundan som vi kallar den börjadet det
snöa. Mysigt var allt får jag lova. Kollade över mycket gas och broms
att han lyssnade på mig samt att se hur arbetsvillig han var i
skritten.

Efter att ha kommit ca 2/3 av rundan så kom vi till en 4 vägskorsning
rakt över korsningen kom det en bil samt att det även var tänd en eldstad
och på vägen till höger om oss kom en annan bil.
Han reagerade först på elden som verkade vara riktigt läskig även om
vi var en bit ifrån den, det tog en liten stund att övermana honom att gå
frammåt. Sedan fick vi vänta in bilen som kom till höger då vi skulle ner
på den vägen och även vänta så att bilen som var mitt emot oss kunde
köra förre på samma vägen vi skulle på.

Detta gjorde att han inte ville vara stilla och ville ju helst sticka iväg ifrån
brasan. Med lite takt inslag lite här och där lugnade han till slut ner sig
och skrittade på fint igen.
Passade även på att trava honom på en väg där det knappt var någon
is alls coh känna över hur han arbetar i traven, det var ren och mjuk
att följa med i. (Han har stått lite då och då + att han fick ett broddsår
i måndags som nu läker fint)

För ni som undrar hur lång och hur Basic rundan ser ut så ska jag
se om jag kan få upp en bild på denna.


Kommentarer
Postat av: Matilda&Vicky

Söt =)



SV: Okej =) Hur många gånger får de mat ute??

2010-12-02 @ 21:45:14
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0