Ridtur

Rad idag ut med Pia och Bx, det blev en ny runda som jag inte har ridit innan
men vi hade kul. Passade på att rida Mercy även om jag inte har honom idag
efter som Katta inte skulle hinna rida honom senare under kvällen.
Så idag får han allt röra på sig och var betydligt enklare att få tag på.

Vid ett ställe så fick vi hoppa över en gran som låg över spåret. Liostra hoppade
bra och även Mercy över den men så hörde vi ett litet brak efter oss och då var
det Marre som inte lyfte på fötterna helt. Men det gick bra, när vi skulle vända
tillbaka skulle vi ta oss över denna grenen igen och Bx med Marre red först
så att han såg vad det var och lyftde då bättre på fötterna. Pia och jag
kom i galopp efter och hoppade båda väldigt bra.

Vi var ute i ca 1 timme och härligt var det.

Hade tänkt att åka hem efter ridningen men så kom bx med ett bättre förslag
så själv klart gick jag med på det så vi åkte ner till Kungsbacka och handlade
en jäte god sallad innan vi åkte tillbaka till stallet och gick in och tittade på
Avatar som jag inte har sätt innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0