Diket var det :/

Jag hade plockat upp Mickan utanför hennes och började köra in till skolan.
Första kurvan gick och det blev en rak sträcka. vi slutet av nästa kurva for
bakdelen av bilen åt vänster och jag tappade grepper och kunnde inte parera
upp bilen innan bakdelen for åt höger. Det samma här och sedan vänster.
Såg hur närmare vi kom en mötande bil. Hade släppt gasen, bromsen och
tryck in kopplingen redan efter första bredsladden. När jag minst anade for
bakdelen över till vänster sidan igen. Men bredsladd åkte vi rakt ner i diken
och satt där fast. Med fronten neråt och min sida var det packad snö upp till
handtaget på min förar sida.

Mickan såg på mig innan vi gick ut ur bilen på hennes sida. Den mötande
bilen stannade till och gick ut till oss. Det visade sig att hon var dotter till de
som äger skårsgård som var ca 50 meter där ifrån där jag körde ner i diket.
Hon gav mig skjuts ner då hennes föräldrar skulle hjälpa mig.

Gick in i Köket då jag visste att Mickans mamma skulle köra in henne till skolan.
Jag ringde Sabina och gjorde henne tydligen skräckslagen.
Det var en man som hjälpte mig att ringa efter en som har traktor. Efter mycket
om och men och förslök lyckades vi få upp bilen på vägen igen.
Två platsskärmar hade lossats ifrån bilen. ena hade åkt av helt och hållet medans
andra hängde på sniskan. Den gick att göra och jag hade klarat mig fint då.
Men att bara sitta där som förare och unte kunna manövrera bilen i det tillfället
är absolut inte kul. Allt gick så fort och sedan i diket tog det en kort stund innan
jag kom på vad som skulle göras.

Var handlingsförlamad en liten stund och skackade när jag kom ut ur i bilen.
Men det släppte efter en stund. Kunde köra vidare sen till skolan i lugn och ro.

Gick och pratade med min svenska lärare över det som hade hänt innan jag gick
till skolsyster. Hadenu fått chocken som kom. Skackade och visste inte vad jag
skulle ta vägen. blev ett litet samtal med henne innan jag gick där ifrån möttes
då upp utav min andra två lärare och blev omhändertagen. Fick ett glas julmust
och komma in i deras arbetsrum.

Men vilken händelse. Hade iallafall änglavakt. hade jag åkt i diket på andra sidan
hade jag legat på sjukhus vid det här laget.

Men kvällen avslutades mycket bra med en konser på mimershus utav ES1b.
Lillsyrran Elin var med i sista gruppen som spelade. Snacka om hur vackert
det var. 80-tals musik och många goa bilder fick jag med.

Nä nu ska jag sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0