Klänningen

Dqet blev inte som jag lovade i förgår, med att lägga upp ett
nytt inlägg. Kom inte in på blogg.se så fick helt enkelt änta tills nu.

Under gårdagen var jag i stallet, gjorde irodning allt och även
gjorde rent krubborna. När man var hemma igen så bytte jag jackan
och skorna mot stövlar och tog med mig kameran och gick bort
till kvardammen. Fick några riktigt fina kort på vägen, har börjat
ladda upp dem på bilddagboken.
Det var riktigt mysig att höra porlandet under i sen borta vid kvarnen.
Så fridfullt att jag måste bara dit igen så fort jag är hemma.

Vid fyra tiden bar det av med bilen ner till halmstad. När man var i
Varberg och stannade till för att tanka så kom de första små flingorna
det fortsatte under resten av resan ner till min moster. Snöat har det
gjort hela kvällen sen och även in på natten.

Blev mat när jag kom och sedan satte vi igång med att klippa och klistra.
Satte ihop mönstret som vi skulle ha till min balklänning, det var verkligen
pilligt men som tur tog det inte lång stund innan vi kunde börja med
tyget.

Dagen efter sitter jag nu i syrummet där jag även har sovit. Ska strax bädda
iordningen sängen och på vänster sidan om mig ser jag första delan av
fodret som är klart. Den går i rött så långt kan jag säga om den.
Smuttar även på bailey te, och choklad te igår kväll innan man skulle lägga
sig. MEn vi ska fortsätt med kläningen när min moster kommer hem ifrån
jobbet igen. Så ja kommentera och så kommer det ett nytt inlägg ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0