Sår

Måste iallafall gratta Erica till 7:e platsen. inte dåligtatt komma så långt
iallafall. Såg resultat nyss på Göteborgs Horse shows hemsida.

När jag skulle ta in Acke för en ridtur så såg jag hur Mårten var röt om
vänster bak kota. Ragerade och bestämde mig för att plocka in honom
och kolla på vart aöllt blodet kom ifrån. Längre upp på hasen såg jag ett
jack, det var visserligen inte djup med blödde ymnigt.
Det var låst i Bengtssons hus och ingen öppnade så jag ringde och meddelade
Katarina, innan jag gick ner till gamla sadel kammaren och plockade
fram bomull. Fyllde vatten i en hink och tvättade såret.
Det är ju bara frågan om vad som orsakade det. Det kan inte varit att
han har trampat sig själv och Acke sparkar direkt inte, men anar att han
har fastnat i någon pinne eller liknande i övre hagen.

Han fick stå inne i sin box under tiden jag skrittade acke barbacka
på vägen utanför i 20 minuter. Han gick fint frammåt även om det
var halt. Började dugga lite men det struntade vi båda i.
När vi var klara så kom Katarina hem, Vi rengjorde Mårtens sår ännu
mer med grönsåpa och gjorde även ett omläggning.
Innan vi skulle släppa honom i hagen så gick i ut på gårdsplanen
för att kolla hur det satt under tiden han rörde sig, det kanande ner så
det vara bara att plocka bort det. Han är lite stel men haltar inte. 

När man kom hem så var det en snabbt mat vid bordet innan Elin och 
Andreas skulle åka hem. Men det var kul att träffa dem igen :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0