Skottning

Vaknade 7 i morse och kunde inte somna om, slängde benen över säng
kanten och gick upp och gav Zingo mat. Gjorde i ordning lite frukost
innan jag satte mig i soffan och tittade på Grey´s Anatomy.

Vid nio tiden gick jag ut och skottade denna fina gången från dörren till
garageuppfarten.


Pratade lite med grannan även en kort stund innan jag gick in igen
och slog mig ner vid datorn.

Har suttit och tittat ut genom fönstret då och då och njuten av glittrandet
i snön när solen glänste ner på den. Mycket mysig.

Rund halv elva bar det ut igen och skottade en gång till vägen och lite
vid min bil så att man kunde komma in genom förar dörren.
Det har varit tungt men har ändå kämpat på med min förkylning som
är på väg att börja gå tillbaka.
Ringe Katarina Ackes ägare när man inne igen och pratade lite.

Slog mig ner i soffan med Zingo bredvid mig och kollade på tv, med en kopp
te i handen. Runt tolv tiden bar det ut igen och fortsätta och skotta. hade då skottat
upp framför bilen och även till andra sidan. Fick låna spade med längre skaft av Mickael.
Blev bättre  sving då med.

Slog mig sedan ner framför datorn igen med lite äggröra och bacon och kopplade av.
Marie ringde sedan och vi snackade i en timme om förhållanden och annat.
det var nog bra det, hon behövde få lätta på trycket.

Gav mig sedan ut en allra sista gång för skottning och lyckades då skotta fram hela min
bil och ut till vägen. Kunde även backa ut bilen en bit så att jag fick väck det som
var under och så här vacker blev det. Fast BMWblev totalt näste helt insnöad.

Fint blev det iallafall och nu sitter man här och skriver. Filurar lite på när
de kommer och plogar för oss. Känns lite i sido satta här ute. xD
Men jag har kämpat på och härligt gött var det.

Ska strax slå mig ner vid tv med en kopp honungs te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0