Helgens ridläger = över

För 4 timmar sedan åkte lägerdeltagarna hem, men jag fick allt
jobba hårt efter det för att senare kunna komma hem.

Lördagen:
Hela dagen var allt snurrigt för mig, hela degan gick inte efter det
schemat man brukar ha uppsat, nej då. Vid 10 som barnen ska rida
skulle hovslagaren komma och så viste vi inte om fotografen
kom vid halv elva eller halv tolv. Men det var iallfall två stycken som
red ut me barnen vid halv elva, då fotografen inte hade kommit.

Hovslagaren kom inte vid 10 utan han kom halv fyra och samtigt
upptäckte jag att under tråden var sönder i en av hagarna, samtidigt
som en ringde att de var 10 minuter ifrån bad platsen med hästarna
så skulle jag även släppa ut två andra hästar.
Jag fick totalt släppa allt och köra barnen så att de fick bada med hästarna.
När de skulle hem igen så fick jag en påminelse att det dära två
hästarna skulle ute men jag var så slut i mitt huvud så jag visste inte
vart jag skulle ta vägen samt att barnen tjatade hål i huvudet med.

Ingen lyckad tag över huvudtaget, bara för att jag inte släppte ut hästarna
som jag glömde av så blev ägaren sur. Men vad ska jag göra som
ensam ansvarig för 11 ungar och en massa att göra?

Söndagen:
Det var att hämta hästar med barnen i regnet på morgonen, men de
har en förmåga att inte lyssna ibland. Så det blev mycket tjat innan
de fattade galoppen. Väl inne med hästarna så bestämde jag och
den andra ridläraren att vi skulle turas om att vara i ridhuset.
Så min grupp började, så var den ryttare som hade fått byta ifrån
en stor häst till en c-ponny. Men denne ryttaren ryckte att hästen
gick för fort och ville inte alls rida. Men lektionen löpte på rätt så
bra.

Den lilla flickan fick iallafall byte till en d-ponny men var betydligt
bättre ansåg hon och använde honom på avslutningen.
Det löpte på bra men ungarna städarna inget vidare först så fick
allt säga till dem en gång till at städa bättre och så blev det snyggt.
Avslutningen gick jätte bra, fick sedan plocka ut nästan alla hästarna
och även mockat hela lektionsstallet. så jag är absolut helt slut.

Blir strax att slå sig ner framför tv med lillsyrran och kolla på
One Tree Hill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0