Kärlek

Man blir förälskad på direkten eller kryper det fram sakta men säkert.
Men man ska alltid veta att man måste lyssna på sig själv när det
gäller kärlek. Ibland blir det inte bra medan det kan bli bättre, det allra
viktigaste är att man verkligen lyssnar på vad man själv vill, vad
sitt hjärta vill.

Det har jag verkligen förståt, men än har jag inte funnit min kärlek.
Antar att den kommer någon gång men man kan ju inte förutspå det
hela, även om man önskade det. Det finns en person som jag har kännt
det lilla extra för men ändå kännt att det är ingen idé att slösa sin
tid på honom. Men han vet om det och det känns viktigt för mig,
just att han vet de.

Tittade nyligen klart på första säsongen av One Tree Hill, funderade
en stund på detta ämne efter att kollar klart på den, kärlek är viktigt
men man ska må bra av den, vet att det är två personer som
gillar varandra. De jag anser är det lyckliga paret i serien är Haley
och Nathan, det ger inte upp och upptäcker de misstag hos varandra
eller saker som de gör, så pratar de om de eller snarare Haley pratar
om de. Man ska verkligen ta upp det som bekymrar sig om i sitt
förhållande, gör man inte det så är det frågan om vilket förtroende
man har för varandra eller hur mycket man verkligen kan tala ut om
saker och ting.

Seriern har verkligen fått mig att fundera mera på kärlek, ett förhållande.
Det är viktigt att man pratar ut om sina saker eller de problem som
uppkommer och inte bara låter ligga kvar så att det gror till större
problem. Man ska ta upp det i tid så att man vet vart man har varandra.
Även att man inte ska göra saker för hastat, utan vänta hellre ut den
andra personen så kommer det gå bättre, även om det kanske tar
hundra år innan, hellre att båda är med på det hela än att bara en är det,
är man två så blir det bra och roligare.

Vet ej om denna text gjorde någon nytta, men behövde få skriva av
mig om just detta ämne då jag har en längre gått och funderat på det.

Vad anser du om kärlek? är det som jag ser det eller har du någon
annan synvinkeln på det hela. I så fall dela gärna med dig,  
släng i väg det i en kommentar, för de kommentarer som kommer
in är kärlek för mig med, då vet jag att de jag skriver kan vara till nytta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0