Ridning

Red pojken idag igen, valde att sticka ut tidigt till stallet
så att jag kunde koppla av en stund innan jag ska köra
hem igen.

När jga skulle plocka in pojken så stod han och halvsov
vid stacket, pratade med honom under tiden som jag
gick fram till honom. Han sträckte på sig en stund innan
vi började gå upp till stallet. Men halvvägs i hagen så
öla han sig ner och gäspade stort. Jag kopplade iallafall
bort grimskaftet och satt mig ner en stund en bit ifrån.
Efter ca 5 minuter tror jag så reste han sig igen och vill
följa med mig till stallet.

Vi var inne i ridhuset idag och hindrena var inte bortplockade
sen igår, men jag valdä ändå att inte hoppa, så jag tränade
mera på vägar och ställningar runt alla hindrena.
Idag funkade iallafall galoppfattningarna betydligt bättre
och han var mera frammåt och var verkligen taggad.
så underbar att sitta på och följde verkligen med på det
som jag planerade. En riktigt trevlig liten man allt.

Ridningen blev i 45 minuter varav 20 minuter skritt innan
jag började trava. Min sits var där emot mycket bättre idag
än de tidigare dagar under denna veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0