Charmör

Nu har jag fått bekräftat att Charmör inte lever längre.
Den pojken kommer jag alltid att älska och fortfarande gör jag det.
Vi ahde tre underbart trevliga år tillsammans.


Denna unber bara killen har verkligen lärt mig början på en lång dressyr
period och mycket mera. Älskade pojken blev nästan 20 år.
Det som var mera komplicerat med honom var att han inte kunde vara
ensam för utom när man red ut. Han var så van att alltid ha en häst
omkring sig och framför allt ha en shettis i samma box.
Han kommer för alltid leva inom mig.


Var ute och tävlade under en period i dressyr men vi hoppade
självklart med för omväxlings skull. Vi var med på ett KM som
vi precis kom utanför placering. Om jag hade kunnat samla ihop
dig mera i omhoppningen så hade vi fått ett pris. Men där
var det allt inte enkelt. Men vi hade kul och det var första gången
som jag hoppade en bana på 90 cm.

Men vi har haft kul under sommarperioden då jag har fått ta hand
om dig då jag har varit på Valsäng och jobbat som ridlärare.
Även om du besvärades av inken du hade så brydde jag inte
så mycket om att den satt på dig alls. du var verkligen vacker
i mina ögon.

Vila i Frid älsklingen Charmör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0