Fågel

Hjälpte nyss en fågel upp ifrån den kalla marken. Såg hur den flög in
i mitt sovrumsfönster. Men snabbt ut var jag och hittade den liggande
på rygg. Tur var nog att den inte låg i snön fast det hade landat mjukare
än rakt på den hårda barmarken.
Höll den i mina händer tills jgakände att den blev lite starkare. Den gjorde
utfall för att flyga men kände nog att den inte var helt redo för det.
Stod där en stund innan jag kom på att den kan ju vara på vedhögen.

Gick dit och satte den och snällt var den kvar medans jag hämtade kameran.
Ville ju allt ha lite bilder på fågeln som man har räddat.
Änn sitter den kvar på veden, fick väll sig en rejäl omskackning när det var
ett fönster ivägen.
Ett tecken på att mitt fönster är ny tvättat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0