23/5

Under söndagen den 23/5 så var jag som funktionär på
Valsäng. Fick under förmiddagen stå inne på banan och
hjälpa till med hindrena samtidigt som jag fick lite foto
tid över inne på banan med.

Stod under LC och halva LB inne på banan innan jag skulle
till dommartornet och ta över den manuella tidtagningen.
Tiden ran iväg och jag glämde självklart bort att jag var
tvungen att ha mat i magen så fick snabbt äta innan
LA började.

Det blev mindre starter men det tog ändå lite längre tid
då man fick bygga upp hinder på nyss efter att ekipagen
hade vällt de. Men det värsta kom när en av hemmaryttarena
skulle styra mot näst sista hindret i grunden. Hästen kom
långt ifrån hindret men han hoppade ändå av.
Ekipaget kom då mitt i en oxer på 110 cm och gick omkull
rejält. Det var ingen vacker syn, men förstod snabbt att
mina kunskaper om sjukvård snabbt skulle komma till
pass.

Jag kastade mina tidtagare ner på marken och kröp under
staketet innan jag kunde springa fram till henne.
Satt ner vid hennes huvud och stabiliserade nacken och
pratade med henne tills en ambulans kom.

Fick senare höra under kvällen att hon enbart var blåslagen
och tur var det för det illa fallet. Men underbart skönt att
föra att det inte var värre.

Men tävlingarna läppte på fint senare av de sista ekipagen
som skulle starta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0