Ambulansen



Var i morse på studiebesök på ambulansen i Kungsbacka.
Snacka om vad kul jag hade :).

Det började med att jag skulle hämta upp Marie, seg var hon
innan vi kunde dra ner till stationen och plocka upp Sabina.
Vi var på ambulansen rund 08.25 och skulle vart där 08.15.
Marie tog väck den tiden innan vi kunde dra.

Väl uppe så hade de en genomgång med en powerpoint som
stöd, där fanns även en del statestik med. Smart som jag var
tog jag ju inte med mig någon penna eller papper. Men satt
och lyssnade för full och intressant var de.
Efter förläsningen gjorde vi en rundvandring på stationen,
vi fick en genomgång om vad som finns i bilarna i medicin
väg och absolut så skulle jag prova på att köra och bära båren.
Sabina var snabbt upp på båren och Marie och jag bärde runt
henne en liten stund. Fick även se lite tekniker vid lyft m.m.

Jag, Marie och Sabina ställde frågor till ambulanssjukvårdaren
hela tiden. Medan de andra fick åka i bilen som sjuksköterskan
körde. Såg hur de åkte som galningar där ute men absolut
skulle man åka med en tur med. Jag paxade båren och
spände fast mig runt midjan men upptäckte under vägens
gång att jag skulle spänt fast mig mera.
HAHA.. Snabbt gick det, i kurvorna med, men kul var de.
Hon gjorde så att jag verkligen längtar tillbaka till folkracebanan.

Jag hade både nycklar och en mobil i ena fick och de åkte
ut när det svängde skarpt en gång. Alltså det gick verkligen undan
och tvärnitar var det med men jag låg där på båren och asgarva......

Så kul, men fick även en person som jag ska kontakta, för att
ska kunna åka med en dag i ambulansen. Detta ska absolut
ske, mitt drömyrke så det är bara ett måste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0