bus i paddocken.

Hade hoppats på att kunna rida Mercy igen, men den senaste veckan
har han haft en kula på ryggen som har varat en del och det gjorde
den än idag. Så det blev ut i paddocken och köre lite horsemanship
av de jag kan. Fick lära mig en del i onsdags när jag var ute i paddocken
med Mercy och hon hade Lane ute med.

Så idag gjorde jag det igen och avslutade med att släppa honom.
Å hej va det gick.





När jag sedan skulle gånga in honom så gjorde jag detta genom att han ska komma
till mig och inte jag till honom. Gjorde detta först en gång och då tog det en kvart innan
han kom fram, gick då runt lite och han fäljde fint efter och stannade bredvid mig
när jag försökte rygga honom så gick han iväg istället. Stannade då upp honom
och väntade på hans uppmärksamhet innan jag började om på nytt med ryggningen.
Han gjorde samma sak igen.

Sedan fick han springa på nytt en stund och fick slut på alls in överskottenergi som
han har fått under två dagars vila. Avsluta med att få honom till mig igen och det tog
mellan 20-25 minuter innan jag kunde sätta på honom grimman igen. Hade då varit
i paddocken i en timma.

Kommentarer
Postat av: Christina

Detta va kul att se

2010-11-13 @ 20:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0