Speedad Mercy

Ja precis som över skriften låter så var han verkligen på hugget.
Det var istort sätt att sitta djupt i sadeln och hålla honom tillbaka för
att få ett jämnt tempo. Släppte man efter så for han gärna i väg
i galopp.

Red i paddocken utanför stallet. Redan jag satt upp så kom jag ju upp
men fick aldig benet över sadeln så den låga bakom, jag halvliggandes
över sadeln och Mercy vandrar iväg. haha det var en skön syn hade
jag kunnat tänka mig. Men efter att kunnat göra halt med honom
så kom jag till rätta i sadeln. I början så gick han på med mycket
energi i skritten på lång tygel, jag behöver bara tänka på min hållningen
och titta åt det håll vi skulle gå. Gick in på stora volter och även lite
serpentiner.

Så fort jag kortade tyglarna så var direkt på att klappa honom till
och från då han gärna taktade och gick på sidan. Fick gör mycket ridvägar
och gå in på volten för att fånga upp honom i formen och ställningen.
Formen var väl si sådär genom hela passet då han försökte få tag på betet
med tänderna hela tiden. Jobbade mycket övergångar för att få honom
mera anträffbar och även halter så han verkligen lyssnade på mig.

När vi väl travadeså var han över lycklig och for iväg som en katapult
men med mycket klapp och in på volter och serpentiner blev han lugnare
och det hände att nån galopp kom in där med. Men då satte jag mig tillbaka
och sakta in honom. Det var blev inte mycket träning på olika övningar
som jag har fått av Elin utan skulle jag göra dem så gick det inte då han verkligen
var över taggad.

DEt märks att han har fått en bra kondition och orkar betydligt mera nu,
fick jag knappt driva något utan att han skulle fara iväg. Så imorgon lär det
bli galoppbanan eller en lång uteritt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0