Dressyr

När jag kom till stallet så blåste det rätt så mycket, så någon
tömkörning kännde jga inte för. Men innan jag kunde bestämma
mig för att plocka fram hinder och annat så gick jag in i sadelkammaren
och läste i boen vad han fick göra under gårdagen.
De hade då ridit ut och racat en del och såg även att det är dressyr
sadeln som gäller fram tills allround sadeln har stoppats om.

Hoppa i dressyrsadel har jag gjort en gång tidigare och det gör jag
inte om. Det blev helt enkelt ett dressyrpass idag med fast det blev
30 min. Han lyssnade fint för skänkeln men vi arbetra fortfarande
med ställningen och att han ska kunna flytta sig utåt till stora volten
då han går in på den lilla automatiskt. 

När vi sedan kom fram i traven så kännde jag att jag hade en stabilare
sits och kunde inverka mera, men fick kämpa mycket med att lirka
med bettet annars bet han sig fast på det och spännde nacken och upp
med huvudet. Det blev många avsaktningar för att börja om på nytt.
Han var lite seg i slutet men det var ändå igen fara. När han väl slappnade
av i traven och inte tog bettet valde jag att avsluta passet med att
skritta ut runt en av de stora hagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0