Galoppbanan

Idag så hittade jag vägen till den gamla galoppbanan med Mercy.
De på stallet har ju snackat om den men inte berättat vart det ligger
så jag tog saken i egna händer och fan den idag. Den ligger max
3 minuter skrittväg ifrån stallet.

Första varvet så visste jag inte vart vi hade kommit utan skrittade
mesta delen, när jag såg att det var en raksträcka så travade vi en
bra bit innan vi fortsatte att skritta. Gick på hela banan i ett helt
varv innan jag förstod att vi var på galoppbanan. Så jag bestämmde
att vi skulle ta ett varv till. Så första halvan av banan så lät jag honom
få länga på traven och gå snabbare, jag stod i fältsitts och störde
honom så lite som möjligt. Han tyckte det var riktigt skönt att få länga
ut. Saktade sedan av till skritt och red för bi ett hus som ligger vid
sidan av och efter det så körde vi resten av banan i galopp.

Det var hur underbart som hälst att stå i fälttsits och känna hur vinden
smeker ens ansikte. Så nu vet jag vart vi kan köra intervall träningar.

Han var för övrigt pigg och hoppade till för det mästea som vinden
skapade. Men ritten gick ändå kanon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0