Markarbete

Idag blev ett pass med markarbete och som avslut hoppa
ett kryss på 30 cm. Eftersom jag inte har hoppat honom
förut så valde jag att ta det lågt och köra mycket bommar.

I skritten kollade jag mycket gas och broms samt formen
och vilken eftergift han gav i sidorna. Det satt mycket fint
i början men ju längre in man kom i passet så började
han ignorera högersidan, bli stel och vägra forma sig.
Kämpade även mycket för att han skulle gå ända ut till
spåret men det var inte mycket med hjälp man fick.

Jag hade lade ut en bom på en av de stora volterna som jag
red över i skritt, trav och galopp. Men la även ut två travbommar
på medel linjen samt ett litet kryss på 30 cm vi sidan av spåret.

Han var lite seg i början men manade jag på honom så kom
han fram mera men saknade en del eftergift, han gick fint på
travbommarna och i galoppen lyssnade han fint och vi
hade räått rythm över bomen på volten.

Efter en halvtimmes körande på bommarna så styrde jag
honom på hindret. De förstå två gångerna väjde han undan
men efter att ha bytt spöhand och ramat in honom bättre
kom vi till slut över. Jag rullade på det fem gånger tills jag blev
nöjd.

Skrittade sedan av runt hagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0