Mercy

Då var det dags igen att rida pojken, åka ut så att jag var vid stallet
kvart i nio. Ägaren hade precis varit ute och stödfodrat hästarna med
hö när jag kom. Passade då på att pyssla iordning det skulle använda
till dagens ridpass.

Efter att de hade ätit upp så plockade jag in honom och borstade honom
lite extra noga så att höt skulle hinna smältai magen, han stod avkopplad
och njöt av ryktningen. En timme senare så bar vi oss iväg och skrittade
runt hagarna innan vi fortsatte till galoppbanan. Där vi skrittade en del
och travade fram, han sökte sig neråt när man tog tyglarna och fick öka
på honom lite för att han skulle få lite mera bakbens arbete.

När vi sen var tillbaka till där vi kom så vände vi om och jag lätt honom
då få sträcka ut i en trav, efter att ha skrittat förbi det allra lerigaste stället
så fick han till slut länga ut i en galopp. Han och jag njöt av fartvinden.
Sedan skrittade vi tillbaka till stallet, valde att gå in i paddocken
och känna över honom mera i skritten. Han var en hel del lösgjorde men
de behövdes arbetas lite till. Till slut var han kvar i formen och längde
ut steget i skritten och gick fint, valde då att avsluta.
Han blir bättre och bättre för var gång och man riktigt längtar tills nästa
gång man ska hitta på roliga saker med honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0