Hovslagare nästa...

Hela denna dagen har jag bara velat vara hemma och ligga i soffan
och inte göra någonting, men givetvis gav man sig iväg till jobbet.
Det gick trots allt bra, men när man slutade och skulle vidare till
stallets så satt jag och grumla så mycket på om jag skulle tömköra
eller rida ut på Mercy.

Väl inne i stallet när jag skulle gå ut och hämta honom så valde jag för
att ajgs kulle rida ut, han var riktigt snäll idag och sprang inte iväg från
mig vilket jag ansåg som ett stort +. Men det dröjde inte länga innan
jag förstod varför med. När vi började gå til uppningen så reagerade
jag på att han haltade med vänster fram, stannade då till honom och upptäckte
att hela skon var helt sne och satt kvar med enbart 2 sömmar.

 
Kvaliten är urdålig på bilden men nu ser vart strålen går och även hur
skon har åkt hel snett. Den satt enbart på två sömmarna nederst
på högra sidan på bilden.

Med lite hjälp av stallägaren så kunde vi dra loss skon och hans ägare
är underättade av det hels så hoppas nu hon får tag på en hovslagare
under morgondagen. Det mystiska är hur han har lyckats för den att
fast med alla sömmarna igår när jag red och nu hängde i stort sätt.
Men hur den har lyckats komma på sne och hur alla sömmarna nästa
har försvunnit är en mycket bra fråga.

Så det blev varken tömkörning eller ridning. Kunde visserligen tömköra
honom men tappade lusten när jag såg hans sko.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0