fort. horsmanship

Idag blev det mera lungt för båda Mercy och mig, blev lite arbete
med horsemanshipen och även förbättra kontakten mellan oss två.

Återanvände då en övningen som var att jag skulle få honom att gå
i en åtta framför mig och då gå runt en korna i varje sväng.
Ville inte riktigt gå frammåt efter att ha svängt runt konorna men
till slut gick det bättre och han han lyssnade mera på vad jag visade
med hjälp av mitt kroppspråk.

Avslutade när det gick bra, fortsatte att ta in honom på en volt och
arbetade med att han skulle komma in till mig när jag bad honom
kom han in tidigare så skickade jag ut honom på spåret igen.
Stannade upp honom och sträkte ut min hand och flyttade hela min
kropp mot hans bakdel så att han flyttade den för att enklare kunna
komma ut i det nya varvet. Mycket sånt arbete, gick runt lite med
honom han skulle stanna när jag stannade och rygga när jag bad om
det. Kunna stanna kvar tills jag kallar på honom.

Mycket små saker i den vardagliga hanteringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0