Hoppning

Idag blev det ett roligt pass för Mercy men varmt blev allt i
solens sken. Byggde upp hinder innan jag plockade in den nakna
manen från hagen.

Hindrena blev på 55, 60 och 75 cm, två bommar på marken med trav
avstånd och en cavaletti.

Började lungt med lång uppvärmning. Kännde igenom honom
och känndes lite stel menlossnade allt eftersom. Travade fram en längre
stund på bommarna innan jag gick över på cavalettin.
Fint tempo och bjudning frammåt. Kännde att jag har ett hål för korta
läder så fick länga dem något och så hamna min balans betydligt
mycket bättre i sadeln. Efter hand hoppade vi på ett svartvitt och
ett rödblått hinder. Kom inte riktigt runt honom för att rama in
honom men lyckades sen bättre efter att han sprang förbi dem några
gånger. Hoppade fint på dem efter en stund.

Efter en längre skritt paus så gav vi oss på hindren som var 60 och 75.
Tog några språng på 60 efter lite förbispringningar var jag mera bestämd
och fick honom till slut över. Fick länga lädrena ett hål till för att få den
bästa optimala sitsen för hindret på 75 och då bjöd han verkligen på
riktigt fint. Tog tre super fina språng över det innan jag avslutade
och skrittade honom gåendes i 20 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0