Hoppning

Hoppade en bana med Mercy idag, i början av passet ville jag har honom
frammåt men ändå så att jag hade kontroll över honom. Började med
bom på marken och gick sen över i cavaletti i traven.

Efter att ha travat en stund så skrittade jag och arbetade honom mycket
sidvärtes, kollade över start och broms innan jag gjorde galoppskänkel.
Han for fram som ett skott och hade lite svårt att hitta den rätta hoppsitsen
i dressyr sadeln men det blev bättre allt eftersom. Gick upp i lätt sist
en bit innan hindrena, han vinglade då och vi fick ingen rak väg fram till
hindret och språnget blev inget vidare där heller. Så började då att sitta
ner de närmsta galoppsprången fram till hindret och märkte hur han blev
stadigare och mer fokuserad samt att jag kunde ge honom ett bättre
stöd in för språnget.

Efter 4 riktigt fina språng över 60 cm hinder valde jag att avsluta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0