pigg och trilskas

När jag var i höjd med stallet la jag märke till att jag hade glömt mina
träningskor hemma, Men såg Kattas bil vid stallet så vängde inom dit
istället. alltid lika trevligt att träffa henne och kunna prata om hur det går
och allt annat. Hon fick idag låna renskinn av Pia att ha under sadeln.

Katta satt upp och började skritta med honom men han trilskades en del
med henne och vill helst galoppera än att skritta/trava. Hon frågade mig även
innan om jag ville rida honom en stund efter att hon hade ridit klart.
Sagt och gjort, Mercy fortsatte att trislkas och busa med henne vilket slutade
med att det inte blev så länge och man fick sitta upp.

Han fortsatte som han gjort med Katta som till mig, men jag trilskade envist
tillbaka och kännde att han slutade lite med det, efter att kommit fram i trav
och skulle in på volten så fattade han galopp. Jag lät honom fortsätta och
drev på honom så att han skulle behålla den, saktade sen av och lät honom
få galoppera av si andra varvet innan jag tog ner honom till trav och då gick
han lugnare. Mycket energi efter två dagars enbart skritt och en dag stilla
stående. Men han kändes lite stel i höger bakben men inte så farligt, ska
känna över honom i morgon igen får då även hjälp av Pia och kolla hur han
rör sig med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0