1:a ridpasset på Toms Ranch

Jiiihaaa vilket fart det var på den damen idag. Det var mest att man fick
sitta och hålla sig kvar så pigg var hon allt idag, men samtidigt roligt att
känna av henne ernergi och glädjen av att få galoppera smittade av
sig från henne till mig så där stod jag i lätt sits man ett stort leende
över läpparna.

Bx mamma var även med och fotade mig och Lady under det första ridpasset
på stallet. När man hade suttit upp så ville hon inte riktigt gå någon stans
utan bara stå stilla, men väl när jag sa till henne att gå frammåt gick hon
medgörligt in i paddocken. Hon var lätt spänd och ville ha koll på de andra
hästarna men slappnade av allt efter som vi kom igång.
Hon fick trava fram på långa tyglar så att hon kunde rensa ut i munnen och
få frusta vilket hon tyckte var riktigt skönt men vattenpölarna var inte roliga
tyckte hon.

Ver inget krävande pass utan mest bara ta det som det kommer pass
vilket man ska ha i början, både hon och jag tyckte det var skönt att göra ett
pass tillsammans. Ett roligt pass och vi hade kul tillsammans.
När vi var klara så plockade jag av sadel och träns och skrittad med henne
i paddocken, hon följe efter mig så fint och gick hon iväg och slutade fokusera
på mig så satte jag mig ner på huk och efter en liten stund kom hon fram
till mig och undrade vad jag gjorde. Helt underbar dam hon är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0