Bomträning

Något gympass blev det inte då man glömde skorna hemma, har noja att
jag måste ha gympaskor när jag gymmar. Men det blev istället ett 4,5 km
joggingpass hemma i naturen istället.

För övrigt gick dagens ridning bra. Hade ställt fram två cavaletti på vardera
långsida och lagt två bommar snett igenom åt båda hållen, så att man kan
rida över dom som i en åtta. under framridningen skrittade jag över bommarna
arbetade ihop henne och gjorde bommarna som i en åtta, för att stretscha ut
båda sidorna så gjorde jag mindre serpentiner mellan cavaletti och bommarna
några gånger för att sedan sakta börja med att trava fram.

Kunde reglera hennes trav mycket bättre idag, hon börjar få kläm på hur jag
fungerar i dirningen och jag henne. Kom galoppinslag ibland men tog henne
då snabbt ner till traven igen och sedan flöt det på fint, körde åter igen
bommarna på nytt i traven innan jag styrde henne på ett cavaletti, hon fick
inte med sig frambenen över så vi var inte långt ifrån att gå omkull efter det
men hon lyckats återfår balansen men haltade lätt där efter men det var bara
tillfället. Satt av och kollade benen och kollade när hon gick från marken,
travade henne med men inget syntes så satt jag upp igen.
Kännde hur det känndes i skritten och det gick bra och kollade över traven
med, så det var mäst bara direkt efter sedan var hon sitt åter pigga jag igen.

Hon fick skritta en lite stund innan jag styrde henne igen på cavlettina och
denna gången gick det mycket bättre, hon lyfte på sin ben och härligt var det
att det funkade igen. Arbetade henne i traven över dem tills det räkte för dagen.
Inget långt pass men det räkte fint ändå. Plockade av henne sadel och träns
coh gick runt med henne i paddocken en stund. Gott att få vara lite fri men ack
så trevlig hon är och följer med mig, stannar när jag stannar. Härlig tös jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0