Galoppbanan

Lady har det inte lätt nu, hon har en beundrare som hänger efter henne.
Han följer henne till grinden och kommer och hämtar henne när hon kommer
in i hagen igen. Han står och gnäggar efter henne och vill ha henne i hagen
så att han har något att beundra och ragga på hela tiden. Usch, kan inte
vara lätt att ha Texas i sin när het och inte när man är ensamt sto bland
4 valacker.

Får mig bara att le av allt detta, men idag blev det repgrimma på och en promenad
till galoppbanan. Hon var pigg och frammåt men lyssnade bättre idag på vad
jag ville men stå stilla var inte lika roligt. Det blev några pauser när hon ville
gå om mig så då fick hon allt ta och stanna och stå stilla en stund. Blev bättre
mot slutat när vi inte var långt ifrån stallet. Gick sedan in i paddocken och fortsatte
lite med det som vi arbetade med under gårdagen. Hon lyssnade fint när jag
ville att hon skulle rygga men det var inte lika roligt att stå stilla. Annars börjar
hon sakta men säkert förstå vad jag menar och sänker huvudet lite och börjar
tugga litet med munnen.

Sen gick hon komma in i spolspiltan och börja vänja sig vid den, satte på lite
vatten men hade hela tiden en vakande öga på vad jag gjorde och spolade lite där
inne men direkt började hon steppa så spolade lite till och från för att vänja henne
med det där inne. Höll inte på någon längre stund utan hon fick komma ut och
fick lite lucernpellets och mineraler innan hon fick åter komma ut i hagen.


Nya kärleksparet, (Lady blir lite trött på honom ibland och säger
då till honom så fint)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0