Gym och lädervård

Stack till gymmet under morgonen så att man var där runt halv tio,
lite lugnare vid den tiden där.
För er som är nyfikna på vad jag gör på gymmet, vilka muskler som
tränas med mera så kommer deta här:

15 minuters uppvärning på löpbandet för att komma igång i kroppen
och värma upp musklerna.

Styrketräningen:
Hela skulderblad + övre delen av ryggen: 13kg, 15x3
Vader - 50kg, 20x3
Utsida lår - 70kg, 15x3
Insida lår - 70kg, 15x3
Bänkpress - 50kg, 15x3
Triceps - 15kg, 20x3
Biceps - 15kg, 20x3
Ländryggen - egen vikt + 5kg, 15x2
Bålens båda sidor - egen vikt + 5kg, 15x2
Situps - 20x3

Sedan kör jag en annan mag muskel stärkande, vanligen
brokar jag ta hjälp av en annar så lägger jag på rygg vid
en ribbstol och har raka ben och lyfter den uppåt och ner
20x2 kör jag och likadant fast för benen åt sidan för att
komma åt utsidorna av bålen.

Efter det härliga gympasset så var man i stallet och putsade dressyrsadeln
som inte blev av igår, så nu är den tvålad och fettad. Har man läder så
får man sköta om det med, annars spricker det lätt, går av eller börjar
mögla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0