Trav arbete

Idag blev fokusen på arr få henne att arbeta bra och korrekt i traven
vilket var mycket fokus på en lugnt tempo som hon ska hålla jämnt,
bra hörnpaseringar samt att kunna rida de olika ridvägarna i traven
utan att hon ska stressa upp sig för att det svänger eller liknande.

Höll på i ca 40 minuter, där det var blandat mellan skritta och trav
jämnt fördelat. Skänkelvikningar, åttor, serpentiner, volter
gjorde under hela passet. Hon ville gärna springa i början men efter
en stund så kopplade hon av sänkte nacken lite och arbetade upp
sig istället, vilket höll stundvis men när hon väl gjorde det så gjorde
hon det bra.

Min egna träning blir att arbeta upp mina magmuskler för att jag ska
kunna sitta ner i hennes trav samt kunna slappna av i ben och säte
för att kunna fokusera på det hela mera. Hon är lite mera åt det
skumpiga hållet i travet och då grävs det mera att jag är avslappnad
men ändå kan spänna magen för att få sätet mera stilla.

Som avslut i traven så arbetade jag med serpentinerna, var det i
någon båge som hon ville rusa eller gena på så arbetade jag in henne
på en volt där och när hon lugnat sig gick jag ut och fortsatte serpentinen.
Vilket funkade utmärkt till slut. Skrittade sedan av runt hagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0