Uteritt & Spån

Oj vad trött man är nu, har bärt tio säckar med spån från transporten in i
stallet, tack och lov med hjälp av en säckakärre. Lady har nu fårr in 5 spånsäckar
i sin box så den är färdig gjorde för användning. De fem säckarna som blir över
ska jag ha som på fyllning allt efter som. Det var så att jag fick skyffla i spån
i alla säckarna och det var totalt 18 säckar att skyffla så trött må jag då säga
att jag är.

Nu nu till dagens uteritt som blev en längre skritt tur varav det var att rida genom
3 tunnlar, 1 av dem är under järnvägen och de andra två är under motorvägen.
Var lite läskigt i början men när hon såg att Marre och Nifty gick in där utan
problem lunkade hon fint på, travade ut ur den första man skötte sig alldeles
utmärkt vid de andra två. Blev lite små stegring när hon trilskade lite vid den
andra tunneln men det löste vi ut fint. Varken för pigg eller frö trött idag så hon
har återhämtat sig bra.

När vi åter var tillbaka till stallet så började hon på nytt trilskas vid uppfarten
ville absolut inte gå till stallet så det blev mycket finslip där för att få henne frammåt
x antal stegringar och vända fram och tillbaka ut med staketet så gick hon till
slut till stallet efter 15 minuters velande. Men gav ej upp och gjorde det istället
jobbigt för henne.

Fick putsat träns och hoppsadeln, hade tänkt att fortsätta med dressyrsadeln och
mina stövlar men var så mör så det för jag under morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0