Nykterhets kontroll

Minns min första nykterhets kontroll jag gjorde, det var när jag var 15.
Skulle köra hem från ett ridläger med moppen, på vägen hem så blir man
stoppad för att blåsa. det roliga är att jag inte behövde visa moppe kortet,
för det låg i min handväska i mammas bil 10 minuter där ifrån. Sedan kollade
de ej regskylten för den hade jag inte satt upp då heller och nykter var jag då.

Men igår kväll när jag skulle tillbaka till kontoret för att hänga in jobbar nycklarna och
skriva papper så blir man stoppad. Nykter var jag och denna gången kunde jag visa
körkortet. Har länge undrat hur länge det skulle ta innan jag fick blåsa efter att ha
klarat körkortet och får allt säg att det är exat 2 år, 3 månader och 1 dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0