Mycket har hänt under 2011

För ett år sedan fick jag en magkänsla som sa mig att hela 2011
kommer att bli helt annorlunda, sagt och gjort så blev det med.
Snart har året 2011 börja lida mot sitt slut och jag har verkligen
blivit förändar å många sätt, både positivt och negativt.

Någon som hjälpte mig att inse det negativa som jag nu får rycka tag
i och komma tillbaka till mitt gamla jag igen var det Bx sa till mig
igår. Jag behövde de orden för att inse det hela själv men jag undrar
så mycket för varför ingen har sagt det tidigare. Det är nog den frågan
som återstår att stå obesvarad.

Den positiva sidan är att jag her börjat bli den jag vill vara i det kroppsliga,
har alltid varit så trött på att vara den stora peronen som inte är vig eller
orkar göra allt för många saker, känns sig begränsad bara för att man ser
ut som man gör. Men detta året har det förändrats, känner mig fräschare och
lyckligare inom mig för att jag har lyckats. Detta är inte för att skryta utan
snarare för mig själv att inse att hela 27 kilo lättare på 1 ½ år är verkligen
bra vilket har hjälpt mig att må betydligt mycket bättre, orkar mer och vågar
visa mer utav mig själv.

Den negativa är att jag har böärjat bli allt mer för dryg om man ska uttala det
så visst nu blir det många i min närhet som kanske tycker att dryg är för ett skarp
ord att säga det på eller så är det för snällt. Men man måste verkligen komma
till insikt med det innan det går allt  för långt och det vill jag verkligen tacka Bx för
att jag fick upp mina ögon för det nu och inte när det har gått för långt.
För dryg det är inte jag och kommer aldrig vara jag, ja visst har jag mina tankar
och åsikter men det är inte de jag har nu utan de jag hade innan allt började ske.

Visst vi alla frändras men jag ser hur jag har gjort det, jag har helt enkelt inte träffat
de jag behöver träffa utan stängt in mig och brytt mig, har varit den som vill träffa
många av mina vänner man det har helt enkelt inte funkat.

Det som har hänt mig under året:
- 7 Januari; blev 20 år och började få allt med möjligheter till en massa saker, gå på systemet
                 där jag bara varit 2 gånger i år men jag är ändå inte den som dricker så att jag stupar.
- 24 Mars; Började min provanställning på jobbet.
- 30 April; Åkte in på Varbergs Sjukhus och fick ta bort blindtarmen.
- 1 Maj; Skulle ha tävlat med Mercy i Dressyr på Valsängs RF men det blev ej av då jag fick ta bort
            blindtarmen natten till tävlingsdagen.
- -> 16 Juni; Gick då sjukskriven för första gången i mitt liv, det var något stort, fick ej rida, ej
                   lyta tung m.m. under den perioden.
- 17 Juni; gick jag tillbaka till arbetet igen.
- Juli; I början av Juli flyttade Mercy från stallet och jag valde att stanna kvar, gick då i tanken 
         att leta foderhäst.
- Augusti; Var iväg och provred en 3 åring, provred även First Lady som jag sedan valde att ta och
               hämtade henne den 11:e. Köpte min bil.
- September; beslutade mig att lämna tillbaka deam i slutet/början av oktober då vi nästan hade
                    gått över några gånger. Köpte Dominus sadeln.
- Oktober; Började ha hand om Olle, på började ett nytt ridsätt som jag ej höll på med innan, vilket
                blev nya insikter och här någonstans trot jag mitt drygiga jag började komma fram. 
- November; började sura över mig själv över vart min ekonomi hade börjat ta vägen.
- December; börjat få insikt över hur jag har betet mig, allt som har hänt och insätt att detta året
                   verkligen har blivit det som fick som magkänsla för ett år sedan. En massa har hänt och
                  själva jaget Klara Hjorth har försvunnit men nu med nya tag med att komma tillbaka till
                  att vara den jag brukar vara och inte något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0