Lösgörande

Det blev ett lösgörande pass i paddocken då det började mörkna
när jag var där. Han var lite stel i både höger och vänster sidan
men väldigt hård i munnen ett tag.

Det blev en lång framskrittning med upptagning av tyglar efter
ca 15 minuter. Sedan blev det mycket jobb med serpentiner,
åttor, volter, skänkelvikningar ja det mästa som går att göra
som hjälper honom att lösgöra sig.

Arbetade sen mycket i trav varav här i mycket åttor där både jag
får tänka att jag måste rakställa honom innan jag ställer om
honom till andra varvet, behålla jämna volter och bågar.
Han var hård i munnen här med så det blev att jag endast
fkuserade på att ha ett jämnt stöd i tyglarna och bara behålla
honom i det tempot jag vill ha honom i samt att göra mycket
ledande tygeltag och efter en stund som han fick mixtra med
sitt huvud så slappnade av sedan av och mjuknade betydligt
mera i munnen.

Så det här var ett väldigt nyttigt pass för honom och för mig så jag
fick tänka mycket på min hållning så att jag inte blir som en
hösäck som jag har förmågan att bli, samt att jag får tänka på
att ha ett jämnt stöd i tyglarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0