Racer häst

Red som sagt ut idag, snabbt gick det i galoppen må ni tro.

det finns en riktigt bra rak sträcka som är upp delad i tre sektioner
vid stallet. Under den första raksträkan skrittade vi. Jag samlade
då ihop honom och gjorde skänkelvikningar och såg till att han
lyssnade för skänkel. Efter att har ridit förbi stenhögen som delar
första och andra sektionen så kom vi fram i trav, jag ville ha kvar
honom i lång och låg form så att han får trava igenom sig i början
och samlade upp honom allt efter som.

För att komma över till tredje sektionen så är vi tvunga att rida
över en 80 väg. Vi stannade när och väntade in en bil och lät en annan
köra förbi innan vi tog galopp för sista raksträcken.
Efter att ha ridit upp på skörsjön vägen óch sedan tillbaka genom
skogen så skrittade vi ner på tredje sektionen, det är först en liten
backe som vi får gå ner för efter den väntade vi in en bil innan vi satte
av i galopp igen, Mercy foriväg som en kattapult men själv bestämmde
jag mig för att sakta in honom efter halva sträcka och bra räknat var
det så kom vi ner i skritt ungefär 20 meter från 80 vägen.
Bx trodde att jag aldrig skulle få stopp på honom, hon sa då även att
Marre fortfarande var pigg och behövde springa mer så vi vände
och väntade in en bil innan hon for iväg med Marre i galoppp.

Jag höll in Mercy och han började små stegra sig lite innan jag gav
honom galoppskänkel, det var snarare den farten som är på en galopp
bana, j*drar vilken fart det blev, trotts det så ha han en sådan bra
balans i farten men lyckades inte knappa in på Marre man han blev
allt trött när vi kom upp i backen. Sedan tog vi en lite långre avskrittning
tillbaka till stallet.

Hoppade av och gick de sista 5 minutrarna tillbaka till stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0