Trevligt fölk på mässa

Har nu varit hemma en längre stund, ha kopplat av med en
pizza och spanade in gårdagens program av Sveriges Färsta Bilförare,
som jag inte såg då jag jobbade under kvällen.

Idag har man sprungit runt på mässan, det blev en längra pratstund
med Linn från bloggen Team SL. Sprang även på andra klubbkamrater.
Fick iallafall syn på en repgrimma som jag kommer att köpa längre
fram, fast behöver kontrollera mer va de har i färgerna innan jag
bestämmer mig. Hittade rätt storlek för Mercy om inte annat.

Ansåg att det var mindre utställare där än vad det var för 2 år sedan
men kan ju ha fel med, det vet man aldrig.

Efter mässan blev det snabbt hem till stallet så Bx fick byta om och dra
till jobbet medan Pia och jag bytte om till stallkläderna. Jag gick ut och
hämtade Liostra medan Pia kopplade på transporten. Ryktade Liostra
en stund och var klar med henne när Pia hade backat intill transport,
med lite kärv ifrån Liostras sida så gick hon till slut på när jag använde
mig av longerlina.

Bygge fram tre hinder varav 2 rätt uppstående och en oxer som vi först
satte på 50 cm, Pia hoppade fram i fint och lungt tempo. Syntes att de
var ringrostiga efter att inte har hoppat sen November men det blev bättre
när de fick in känslan. Efter några språng gick Knasen och jag fram och höjde
hindrena till 70 samt 80 på ett av räckerna. Med fina språng avslutade
de med avskrittning. Detta var u farligt att bara vara hjälpade med hindrena för
jag blev själv suga på att dra tid med Mercy och hoppa. Men, men
Får se hur längde paddocken ska vara frusen eller så får jag helt enkelt
stå ut en månad tills 5 hinder samt cavaletti kommer som Bx beställde idag på
mässan.

Nu åker musiken på och jag spanar runt på alla bloggarna jag läser,
är du ny läsare så tipsa gärna mig om andra intressanta bloggar.

Ha de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0