Noll kontakt

Bytta idag till hans gamla bett och la märke till att det skulle jag inte ha
gjort, han var hård i munnen och ville inte arbeta. Så har han inte varit
på det nya bettet. Så blir nog allt att byta tillbaka när man har honom
igen om inte hans ägare har hunnit göra det innan mig.

Men iallafall började på ett öppet fält där jag jobbade med att får ner honom
i formen och fin ställning på en stor volt. Jobbade honom i 20 minuter och inget
händ. Han smet även iväg många gånger från skänkel så bestämde mig för
att rida över till paddocken där man har lite inramnings inverkan.

Han slutade smita från skänkeln men hade absolut noll kontakt med munnen.
gjorde mycket lösgörande arbete och hände absolut ingenting på 20 minuter
i paddocken så skrittade sedan av honom och in i stallet.
Var inte på det piggaste humöret med att bråka och ja man har baksmällar
ibland och det var en sådan dag idag.

Ny tag till nästa gång helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0