Gästbloggning :)

Hej hej!

 

Klara frågade mig om jag inte kunde gästblogga någongång och visst kan jag det :) Just idag tillexempel.

 

Hade tänkt skriva lite om mig själv, hästar som jag rider (Japp, jag är också sån :) ) och vad jag tycker om hästvärlden..

 

Jag heter Ida och har precis fyllt 18 så nu förväntas det att man ska var stor och ta äckligt mycket ansvar…

Klubben jag håller hus på heter Valsäng RF och det var där jag träffa Klara, så som jag minns..

Bor på Tjörn med familjen och djuren, två tokiga katter och tre får J

 

Kan skriva lite hästar under åren..

2003 – 2004: Driffi – Världens busigaste russ, men hon var snäll och mysig och älskade att hoppa, eller hon gör det nog fortfarande, fast nu är hon mer körponny<3

 

2009: Casper – En kille som bara var 4 när ja red honom, men han är snäll och mysig och älskar att bli kliad I öronen.. Ridskolehäst :)

 

Edina – En dam som funnits jämt, jag kan inte säga något illa om Edina för hon är helt kanon på alla sätt..

Ridskolehäst :)

 

Coyote ”Cotten” -  Fick mig att börja hoppa igen, tävlade Bohuscupen med honom, jättemysig häst som man kan göra allt med, barbacka i grimma, barbacka utan någonting, man kan hoppa honom utan någonting (ett spö att styra med bara).. Ridskolehäst :)

 

2009-2010:

My Dolly Dreams ”Dolly” – En riktig prinsessa… vissa tycker inte om henne alls men jag älskar den ponnyn över allting på jorden, hon är VÄRLDENS BÄSTA ponny!.

 

2010:

Lanárt ”Lennart” – Rolig och busig kille som man kan ha VÄLDIGT kul med, han är lika bra på att hoppa som på att gå dressyr, han fick mig att tävla dressyr :)

 

Ariel – Pigg och busig tjej som gillar att spring fort :) väldigt fort..

Distanstävlad av ägaren..

Ska rida henne i höst igen om det går ihop med skolan..

 

Det är de hästarna jag har ridit regelbundet..

Sen så kan man lägga till nästan alla andra lektionshästarna och några privathästar.

 

Men just nu är det Emil som gäller, en mysig 4 årig nordsvensk som gillar att hoppa men som ska bli dressyrhäst sen ;)

 

en annan gästbloggning av mig kommer men detta får räcka för idag, glöm inte att titta in i min lilla blogg ewerlast.bloggplatsen.se.. skriver inte så mycket och bara när ja orkar men iaf :)

 

Kram Ida

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0