Billdal


Denna bilden får börja det hela, bilden togs när vi kom fram till Billdal och
inväntade att seketriattet skulle öppna.


Hästskötare, chauffören och fotografen Bx fick vara med på ett hörn hon
med.

Framridningen var inne i deras stora ridhus, jag var själv där inne när jag
värmde upp Mercy, han var pigg och frammåt. Det fanns speglar där inne
som han först undrade vad det var men så fort jag släppte honom på
längre tyglar gick han snabbt fram dit och posade en längre stund i varje spegel
han kunde komma fram till. Rätt gulligt faktiskt.
Han var lite skraj för träbommarna och de färgerna som var på framhoppningen
men eftersom vi var själva där inne kunde jag ta god tid på mig och efter att
ha stannat några gånger blev jag mera bestämde och fokuserade upp över
hindrena och då hoppade han fint.

60 cm - Jag visade honom 5:ans hinder som kommer efter en kortare böj
just för att han ska kunna inna fokusera på den när den kommer men hade
planen att visa honom för 2:an med men det han jag inte med. På 1:a hindret
sprang han förbi, vi kom vinglit fram vilket blev att han spring förbi.
Efter att ha kommit igen så blev det hopp över vilket jag inte hade den bästa sistsen
över. Kom bra frammåt mot tvåan men slutade driva honom frammit vilket
resulterade med ett stop. Men kom över det på andra försöket och där hoppade
han fint, sen blev det stop på trean. Men var ändå nöjd över de hoppen han gjorde.

Satt av och gick en stund med honom och pratade med Bx om hur det gick och
kunna tagga om till 70, vilket var behövlig, han fick pusta en stund utan ryttare
och när vi var tillbaka var vi nästare ryttare in på banan vilket var en lagom pust
paus för honom.

70 cm - Vi kom lika vingligt igen på 1:an vilket att jag inte ramamde in honom
så han sprang förbi och kom över på nästa. Sen på två flöt han ut så mycket
och hade inte chans att rätta upp honom vilket blev att han sprang ut på
spåret. Så där var vi ute, men jag visade honom hindret och kom på det igen
och skit vad fint han hoppade över och fokuserade sig. Lätt honom gå frammåt
och berömmde honom för det fina språnget iallafall.

Inga felfria rundor idag men tog detta mera som en avchekning över vad som
behövs tränas på och se hur mycket jag behöver fokusera själv.


En undernbar bild på mig och Mercy som spökekipaget som ingen såg
på framridingen.


2:a hindret under 60 cm


2:a hindret under 70 cm


Här står vi och inväntar på att få komma in på banan.

Kommentarer
Postat av: Julia & Dezzie :)

Bra ändå :D Duktiga du!

2011-06-20 @ 09:00:55
URL: http://underbarajjjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0