Dressyr

Plockade in Marre och pysslade en lång stund med att reda
ut hans svans och man, Svansen tog en halvtimma innan jag
kunde fläta ihop dem men manen tog dessto längre tid.
Bara får ut hans tovor i manen fick man dränka den i pälsglans
och stå där sen med piggborste och borsta till det lossnade.
Väl när den var utredd så la jag över all manen på en sida och
hjorde halvt inbakade fläta, blev totalt 6 st i manen.

Efter att borstningen och tovorna var fixade sadlade jag honom
och vi skrittade fram runt hagarna, sedan blev det ett dressyrpass
i paddocken. Han lyssnade riktigt fint och var varken hård eller
spänd i kroppen. Blev en den serpentine, halv igenom, skänkelvikningar.
Var riktigt fin i munnen och förstod vad jag var ute efter.

Efter att ja glopperat klart och skulle börja trava av såg jag en sko ligga
i sanden i paddocken vilket fick mig att tänka. Det slutade med att jag
fick sitta av och kolla över Marres hovar och jo visst var det hans
högra fram sko som låg där. Så det blev att plocka upp den och skritta
av honom gåendes. Var ingen ide att sitta upp igen när jag ändå skulle
arbeta av honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0