Mkt asfalt

Blev eidag en uteritt med Bx, red en ny väg enligt mig men tror allt
att Mercy har gått där tidigare med Katta. Provade honom idag på
hackamore som jag fick låna av Bx. Hela underbara känslan som
han blir på valigt tränsbett försvann helt och hållet.
Det märktes främst när vi var på grusvägarna då vi travade och
galopperade, fick kämpa betydligt mer för att få stopp på honom.

Ska se om jag kan prova det på honom en dag när jag är i paddocken
med så har man mer möjlighet och prova det inom dressyren med.

För övrigt var han väldigt tittig och spännde sig för nästan allting.
Han var på tårna eller så vägra han gå frammåt. Det blev mycket
att rida honom frammåt så att han inte bara blir stående för att det
kom upp nya saker och annat. Red över löver samt under järnvägen
och under motovägen två gånger men det gick fint.

Efter att ha galopperat en raka och sakta av, Mercy var inte berädd och
såg inte när några ponnyer kom framspringande mellan träden och
hoppade så högt och stod och skaka av för att han spännde sig så.
Stackarn fick vara med om mycket idag. Annar var det det en fin tur
men rått och kallt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0