Vilken häst!

Stod i nästen en timme med att hjälpa honom av med vinterpälsen.
Stod där med en liknande gimmuskrapa med piggar på och gnuggade,
kliade på vissa ställen så han njöt när man kliade tillbaka åt honom.

Började med ridningen men en lite tur runt området, tog halva raksträckan
innan jag följde horredsvägen och sen tillbaka till stallet. På grusvägarna
fokuserade jag mycket på att han skulle gå frammåt med ett alert steg.

Väl tillbaka på gården fångade jag upp honom och samlade honom medan
vi skrittade in i paddocken, arbetade mycket med formen i volter,
serpentiner och skänkelvikningar. Han gick undan båda skänklarna riktigt bra
i skritten och fokuserade mycket fint, bibehöll formen hela tiden.
Efter en stund travade vi, gjorde mycket volter som jag ökade och minskade
samtidit som jag varierade mycket med lite mera skänkelvikningar
som inte gick riktigt lika bra, skulle behövt kommåt åt honom mera samtidigt
som jag samlade honom.

Det blev lite galopp och stund tals gick han fint i formen men behöver mycket
träning för balansen så att han slutar upp och lutar inåt i volter och kurvor.
Men det kommer ju allt efter som han byggs upp med muskler.
Men ett härligt go frammåt och fin bjudning så kunde jag inte göra annat
än att njuta. När vi gick i traven igen började jag på nytt med skönkelvikningarna
men då ville han inte vara med.

Skrittade en stund och arbetade ihop honom, hade lite problem med att han
gick bakom lodplan men blev bättre när jag väl fick honom att gå mera frammåt
och använda mera bakben. mot slutat travade jag honom mycket i lågform
och lång form samtidigt som jag gjorde lite öppnor och slutor vart annat
och han var verkligen fin och trampade på bra.

Ett helt underbart pass och kan idag gära skänkelvikningar om han inte orkade
full ut i höstas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0