Bom arbete

Klippningen gick fort, en snabb uppklippning som får alla mina lockar
att träda fram betydligt mycket mera, där efter slank man in på aranäs
och besökte mina gamla lärare.

I stallet blev det bomträning med Mercy, tre cavaletti ställdes upp ut
med lång sidan med 6m mellan rum. 3 bommar las på medellinjen
i trav avstång och 2 bommar i var dena hörnen på långsidan men
galoppavstånd.

Tog en lungt framskrittning runt sommar och skogshagen innan jag
arbetade ner honom i formen, streta emot lite i början men släppte
bätte allt efter som. Blåste en hel del men det bekom honom inte
så mycket, det var snarare mycket häst att triva då han verkligen
la lat sidan fram vilket är förvånande då han älskar att se bommar
och hinder så antar att han var riktigt trött idag.

Hade svårt att få fram honom i en ren trav utan det blev väldigt mycket
passgång istället men efter att travat över lite bommar så blev det
något bättre. Galoppen var han frammåt men ändå mycket att driva.
Efter att ha ridit i 30 minuter så har det blåst in ett längra snörre vid ena
långsidan och den snirklar sig runt Mercys ena bakben och snor åt lite.
Han kommer loss som ömmar äver där fen drogs åt samt att han
haltade när jag travade honom, vilket slutade med att skritta av honom
och sen gå in och smörja benet med aloe vera och lite annat. Men
lika bra det, så seg han var ville jag inte driva slut på honom heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0