Dressyr

Efter att ha plockat på sig regnstället över ridkläderna begav man sig
åter ner till stallet. Duggade gjorde det men hindrade mig inte tack
vare regnkläderna. Mercy var inte alls sugen på att bli intagen till stallet
så det tog cirka en timme innan jag lyckades få tag på honom.

Satte på det nya röda schabraket och röda benlindor och oj så snygg
han blev i det, ska se om jag kan på bild på det hela en annan dag.
Skrittade fram runt sommarhagen innan vi red in i paddocken, började
plocka med honom lite lätt och känna efter vart jag hade honom.
Blev väldigt mycket fokusering över att jag själv ska ha en bra stadig
ytter tygel så att han ska få stödet och våga ligga kvar på tygeln och i
formen.
Hade problem med detta då jag gärna satt och spände mig, vilket jag måste
fokusera på att bli mjuk och följaktig. Fick lite hjälpande råd av Anna i
stallet och efter ett tag slappnade Mercy av något mera och blev även mjukare
i sidorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0