Dagens tanke nöt

Här sitter jag och försöker komma på bra och dåliga delar i min
ridning, sådan här som jag absolut inte är bra på att få ut av mig själv.


Bra med min ridning:
- Har lätt att följa med i hästens tempo.


Dåligt med min ridning:
- Ridvägarna blir inte som de ska, genar en hel del eller slarvar rent ut av sagt.
- Blir lätt hård i min hand.
- Svår att ha ett jämnt stöd i hand och tyglen vilket resulterat i att jag glappar med
   tygeln.
- Att slappna av i höft och armbåge.
- Tappar inramningar inför hinder med skänkel och hand.
- Är gärna före i hoppningen.
- Alldeles för snäll i min ridning.

Mina mål:
- Komma ut på tävlingar inom hoppning med början på 90 och sedan gå uppåt 
  allt efter som det känns bättre.

Detta är bara en början, kommer att fyllas på allt efter som under dagens gång.
Allt dycker inte upp så här pang bom utan funderar jag och tänker mer under dagen
så kommer jag på fler saker som är bra. Vilket borde fyllas på en hel del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0