Fnigggis

satt upp på Fnigg idag igen, den grabben vet hur man ska lära sin ryttare
att göra rätt, vilket passar mig då jag ännu inte har fått kläm på allt fullt ut.
Blir grabben irriterad eller helt enkelt säger till mig att jag antingen har tappat
benen eller att jag håller för hårt i tygeln. Det är då inte lätt få allt detta att
funka bra tillsammans men har som sagt börjat få kläm på det.

Speciellt det som är det jobbigaste att all fokusen i min ridning ligger i säte och
skänkel. att jag ska att en omfamning med vaderna samtidigt som jag ska korrigera
tempot, formning och styrning med mesta delen av sätet.

Har som sagt mycket kvar att lära in men har kommit en bra bit på vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0