Olle

Måndag:

Red honom på hackamor, kom underfund med hur det fungerade men
det tog en längre stund i passet innan jag verkligen förstod det. Men han
funkar kanon på den, mycket lugnare och vill gärna frammåt.
När han börjar arbeta rätt får jag lägga om med mycket ben då han gärna
blir lite lat istället.

Tisdag:

Red fram honom och började arbeta ner honom och det funkade mycket
bättre idag, han arbetade mer med ryggen och trampade under sig när han
väl kom i arbete. Efter cirka en halvtimme så ställde Lollo ut två cavalettin
jag skulle hålla honom i en lugn trav och ta dessa två en för en och sedan
båda på rad i vadera varv. Mot slutet i den övningen så funkade det bättre
kunde till och med ta dem i galopp.

Lollo la sedan upp båda på varandra. Det gick fin i vänster varvet men när
jag gick över till högen så fick jag honom aldrig riktigt ordentligt inramad
för skänkel vilket gjorde att jag kom lite ur balans och min fókus försvan då
samt att min blick var inte där det borde varit vilket resuterade att han gick åt
andra hållet och jag hamnade i backen. Men ingen skada skedd för mig satt
upp igen och provade på nytt men det funkade asbolut inte så vi lurade honom
lite och tog det igen från andra hållet innan vi gick över på det andra igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0