Ronja

Ronja är mina kusiner Fjording, när jag inte kunde rida Cindy mer så blev det
att jag fick rida Ronja. Ett trevligt fjordings sto som jag galopperade för allra
första gången samt trillade av från henne den allra första gången hade då ridit
mellan 3-5 år innan jag åkte av första gången.

Den hästen trampade mig 2 gånger på foten under tiden jag ryktade henne inför
en ridtur med min ena kusin. Efter att ha sadlat den gången så gick vi ut
och satt upp. Det var en härlig ridtur fram tills vi skulle trava upp en lång brant backe.
Det gick lugnt och fint i början men ju längre upp vi kom i backen så gick Ronja
över till galopp och jag var inte beredd på det så jag tappade stigbyglarna.
När jag försökte få tag på stigbyglarna så drog hon ner huvudet och tyglarna
försvann då ur händerna och där satt jag istället och försökte klamra mig fast i
sadeln. Tick tag i framvalvet, när vi kom upp i backen så att det planade ut så
gjorde Ronja en rejäl tvärnit och där flög jag frammåt över hennes huvud och
gjorde en volt i luften innan jag hamnade raklång med benen bakåt och ställde
mig som om man skulle göra en armhävning. måste ha sätt väldigt komiskt ut.

Efter det satt jag upp och vi skrittade resten av vägen hem. Ca 2 dagar efter så
fick jag träningsvärk i båda axlarna som höll i sig i någon vecka innan det släppte.
Ronja gjorde mitt allra första avfallnings minne den dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0