Gårdagens ridning

Lady fick stå inne en stund och torka efter regnet innan jag kunde
göra i ordning henne inför dagen dressyr pass som fick bli regnet
det med. Men kännde att det var lika bra att hon fick komma in
och torka lite i mellan det hela.

Idag arbetade hon ihop sig riktigt bra man vad jag själv måste tänka
på redan när jag har suttit upp på henne är att inte ge vika då hon
sät igång med sin bravade med att stå på bakbenen. Släpper jag efter
det är då hon tar chansen så jag själv måstye vara på och hålla kvar
i samma läge så att hon sätt ur balans och inte kan gå upp.

Fick lite hjälp henne idag med men det behövdes inte mycket allts
hon är mycket formgivnare men är som en ål i bogarna så måster nu
börja rama in henne mera och gärna för in hennes bogar istället för
att de ska åka utåt. Jag får själv mycket träning och införståelse
samtidigt som det är Lady som har fått mig även förstår hur jag ska
använda mitt stöd i tyglarna, samt att det är yttertygeln som är i fokus
den är den som jag ska bromsa henne på samt ha en bra stöd för
hennes del. inndertygeln är mera för ställningen och det ska vara
lite slappare och mjuk.

Fick sen sitta upp på en annan häst i stallet medan hon satt upp kännde
över Lady, vilket hon gillade framsteget som Lady och jag har jobbat ihop.
På hennes häst fick jag verkligen känna hur man ska vara hur sätet
gör en stor del i ridning på den pojken, hade knappt några händer
alls och använde mig i stort sätt bara av sättet vilket var mycket lärorikt
och kan jag få Lady så fin så kommer jag verkligen vara i himmelriket
för det var så det var att rita pojken, man var totalt i himmelriket när jag fick
kläm på hur han funkade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0