Lätt trimning i padd.

Skulle ha ridit ut med Lollo på Lady men tiden rann iväg så när klockan
närmade sig ett tiden så kom jag upp Lady, vilket blev ett dressyr pass
i paddocken och så underbart bättre hon blir. Känner nu att jag kan variera
hennes tempo lite mera än innan. Även om hon försökte trilskas en del
så lyssnade hon ändå och gick fint fram.

Jag fokuserade på min sits och handläge vilket gjorde att vi arbetade
bättre tillsammans. Ville hon rusa iväg så sa jag "heeyy" och hon lyssnar
nu mera på det och saktar ner lite men så fort hon inte lyssnar
gör jag halt för att få henne att verkligen förstå vad jag ville.

Idag tränade jag själv mera på att sitta ner i hennes trav, hon har en rätt
så skumpig trav så det är mycket träning för min del men känner nu att
det går mot bättrings vägen för min del med. Men hon har förmågan att
öka traven och vilja dra iväg när jag sitter ner så det blir träning för oss
båda på den fronten. Något jag även fokuserade på idag är att verkligen
ställa henne innåt i höger varvet och tyckte själv att det var mycket bättre
idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0