Uteritt

Idag var det iväg på en uteritt med en i stallet, det började med ett
varv på galoppbanan för att visa henne vart den låg någornstans.
Bara det att när man började närma sig slutet av banan så börjad Lady
att ´stanna helt plötslig för ingenting och sedan fort åt vänster och stegra,
Vilket jag fick fnatt på och vände henne snabbt tillbaka och manade på
henne frammåt. gick hon fram berömde jag henne mycket, Så höll det på
en stund tills vi kom fram till gången för att gå tillbaka till hagarna.

Fortsatte våran väg till raksträckan via sandtaget och tillbaka till stallet.
Lite små stegringar där men jag fick henne bra frammåt, trav blev det
även av på raksträck och ack så trevligt hon arbetade ihop sig där, det
var med anvädning av bakpartiet idag.

När vi var tillbaka i stallet så gick vi in i paddocken och åter igen började
hon på nytt men då blev jag så arg på henne och manade på henne frammåt
och sa till henne med rösten. Väll inne i paddocken berömde jag henne innan
jag travade henne en stund innan jag skrittade av henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0